1. Definiowanie dowolnej formy płatności - dostępne od taryfy Premium
Idealna opcja dla tych, którzy przyjmują płatności przez własny sklep internetowy, sprzedają na Allegro czy przez portale typu Pyszne, Glovo, Uber Eats. Dzięki nowej funkcji możesz zdefiniować dowolną nazwę formy płatności którą oferujesz swoim klientom - to polepszy z pewnością Twoją analitykę i pozwoli zapanować nad historią transakcji. Bez problemu zdecydujesz także w jakiej kolejności będą się wyświetlać formy płatności na kasoterminalu.
Np. Jeśli sprzedajesz produkty na Allegro i chcesz wystawić paragon czy fakturę z informacją, że została ona opłacona przez ten portal, wystarczy ustawić odpowiednią nazwę w iPOS web. Podczas wystawiania paragonu na kasoterminalu, kasjer będzie mógł oznaczyć transakcję z formą płatności Allegro.
Sprawdź jak dodać nową metodę płatności
2. Pełna gama wydruków fiskalnych i niefiskalnych - dostępne w taryfie Max
W poprzedniej aktualizacji udostępniliśmy rachunek wewnętrzny (RW), który służy do oznaczenia straty czy konsumpcji pracowniczych. W tej aktualizacji dołączamy możliwość zamknięcia rachunku wydrukiem niefiskalnym, który może służyć jako tzw. przedrachunek czy rachunek kelnerski. Taką operację oczywiście następnie należy bezwzględnie zafiskalizować z poziomu listy wykonanych transakcji.
Wprowadziliśmy także obsługę voucherów, która zapobiega podwójnej fiskalizacji. W niektórych biznesach fiskalizacja następuje w momencie zakupu vouchera. Aby podczas jego wykorzystania nie trzeba było ponownie wystawiać paragonu, można dodać nową formę płatności nazywając ją np. “voucher” i odznaczyć opcję fiskalizacji. W ten sposób unikniemy podwójnej fiskalizacji, jednocześnie zyskując możliwość wystawienia klientowi pokwitowania.
Sprawdź jak skonfigurować wydruk niefiskalny w iPOS web oraz jak obsłużyć go z poziomu kasoterminala
3. Zestawy ze sztywną ceną - dostępne w taryfie Max
Funkcja dla wszystkich, którzy oferują swoim klientom asortyment lub usługi w pewnych “pakietach”, z wymiennymi opcjami do wyboru, czyli wszędzie tam, gdzie klient wybiera opcje w ramach sztywnej ceny.
Gdzie ta funkcja ma zastosowanie? Najbardziej oczywistym przykładem będzie zestaw lunchowy ze sztywną ceną, który składa się z zupy do wyboru, drugiego dania do wyboru i deseru do wyboru. Podobnie można skonstruować np. drugie danie, które może składać się z ryżu bądź ziemniaków, kotleta schabowego lub mielonego oraz surówki do wyboru.
Przykłady zestawów gastronomicznych można mnożyć, ale funkcja przyda się także w handlu - np. sprzedawcom koszy prezentowych lub w promocjach na tzw. wielosztuki, gdzie różne warianty (np. smaki) można ze sobą miksować.
Dodamy jeszcze, że:
- Sprzedaż danego produktu w ramach zestawu aktualizuje stany magazynowe
- Informacje o elementach zestawu mogą drukować się na boniarce
Uruchom zestawy wybierając taryfę Max
4. Warianty zestawu mające wpływ na cenę - dostępne w taryfie Max
Ta funkcja jest powiązana z funkcją zestawów i ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wariant produktu (jego cecha) ma wpływ na cenę. Kebab to chyba najbardziej jaskrawy przykład, w którym wariant ma wpływ na cenę. Klient musi odpowiedzieć obsłudze na kilka pytań:
- Na cienkim czy grubym cieście?
- Jaki sos?
- Jakie mięso?
Wybór każdej z powyższych opcji może mieć wpływ na ostateczną kwotę do zapłaty i właśnie możliwość różnicowania tej ceny jest dostępna w ramach bardziej zaawansowanej funkcji zestawów.
Innym przykładem zastosowania wariantów produktu jest np. pizza. W ramach konfiguracji zestawu można dodać opcje dodatkowo płatne dla klienta (np. ekstra ser) czy napój w promocyjnej cenie. Skoro jesteśmy już przy pizzerii, nie możemy nie wspomnieć o tym, że nowa funkcja bardzo ułatwi pracę w przypadku zamówienia “pizzy własnej” skomponowanej ze składników zaproponowanych przez klienta.
Na tym jednak nie kończy się potencjał funkcji kompozycje. Z tego typu rozwiązań często korzystają oprócz kebabowni i pizzerii także bary mleczne, susharnie a nawet lodziarnie. Kompozycje sprawdzą się także w handlu - np. w kwiaciarniach, gdzie duży bukiet składa się, powiedzmy, z 15 kwiatów, ale jego cena może różnić się w zależności od rodzaju użytej rośliny. Tak, jak w przypadku podstawowej funkcji zestawów, sprzedaż produktów jest związana z ruchami magazynowymi, a poszczególne pozycje mogą drukować się na boniarce.
5. Upsell - funkcja w ramach zestawu - dostępne w taryfie Max
Mechanizm zestawów został pomyślany w taki sposób, aby można było zastosować go do oferowania produktów komplementarnych, w promocyjnej cenie, a także zmotywować kasjera do proponowania dodatkowych pozycji. Sprzedając kawę można zaoferować klientowi np. ciastko, a do dużego zestawu obiadowego napój w promocyjnej cenie.
6. Nowy interfejs z kafelkowym podziałem kategorii - dostępne od taryfy Pro
Dedykowany głównie gastronomii oraz biznesom, które ze względu na dużą ilość asortymentu potrzebują bardziej zaawansowanej kategoryzacji. W tym widoku powiększone zostało pole robocze - zniknęła kolumna z kategoriami, które pojawiły się w nieco innej, łatwiejszej do obsługi odsłonie.
Zobacz jak uruchomić interfejs z kafelkowym podziałem kategorii
Nową rzeczą jest także opcja tworzenia podkategorii. Np. możesz stworzyć kategorię "NAPOJE", a następnie podzielić ją na bardziej szczegółowe grupy np. "NAPOJE ZIMNIE" i "NAPOJE CIEPŁE".
7. Uwagi do pozycji - poprawa UX i usprawnienia
Przy okazji omawiania nowych interfejsów, warto także wspomnieć o dwóch usprawnieniach. W nowej wersji oprogramowania:
- wszystkie uwagi do pozycji będzie można wybrać na jednym ekranie,
- w iPOS web będzie można skonfigurować, co zobaczy kasjer po odblokowaniu ekranu. Do wyboru będzie widok otwartych rachunków lub dotychczasowy widok wyboru produktów.